ΤΕΥΧΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2018
PEUGEOT

Δοκιμάζουμε το COTY 2017 Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 & 1.2 PureTech 130 29/11

Μετάβαση στα SUV

Αν το απελθόν 3008 ήταν ο ορισμός του MPV-crossover, το νέο έχει όλα εκείνα τα στοιχεία για να χαρακτηριστεί ως ένα μοντέρνο SUV, έχοντας βεβαίως την αδυναμία να καλύψει την ανάγκη για τετρακίνηση.

Το αμάξωμά του είναι πληθωρικό, δυναμικό, με μοντέρνα σχεδίαση και μια, αν μη τι άλλο, εντυπωσιακή σιλουέτα. Με μήκος 4,447 m και μεταξόνιο 2,675 m το νέο 3008 είναι δεδομένο ότι δεν φείδεται χώρων. Χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με χαρακτηριστική άνεση στο εσωτερικό και με τις όποιες παραχωρήσεις και ένας 5ος επιβάτης (το εσωτερικό πλάτος δεν βολεύει), στους οποίους και προσφέρεται αποθηκευτικός χώρος 591 λίτρα, τιμή από τις κορυφαίες στην κατηγορία. Η Peugeot αξιοποιώντας την εμπειρία της στις MPV κατασκευές διαθέτει το σύστημα «Magic Flat» στα πίσω αναδιπλούμενα και διαιρούμενα καθίσματα (2/3 και 1/3), παρέχοντας τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων ακανόνιστου μεγέθους με όγκο ως 1.670 λίτρα!

Εκτός των χώρων, πλείστες οι λύσεις αναφορικά με την αποθήκευση (μικρο)αντικειμένων όπως ακριβώς σε ένα πολυχρηστικό όχημα! Χαρακτηριστικά αναφέρουμε το κεντρικό ευρύχωρο (κλιματιζόμενο) box… Επιπλέον, οι επιβάτες θα εκτιμήσουν δεόντως την ποιοτική κατασκευή του εσωτερικού για την οποία προϊδεάζει η premium αισθητική του αμαξώματος (διχρωμίες, «διαμαντένια» μάσκα, καλαίσθητα φωτιστικά τεχνολογίας LED, ενσωματωμένη αεροτομή πίσω και άφθονο νίκελ). Η νέα εποχή Peugeot σε ό,τι αφορά την αισθητική και τις τεχνολογίες οριοθετείται με το i-Cockpit, το νέο trend των Γάλλων που έχει να κάνει με έναν virtual πίνακα οργάνων. Μια μεγάλη οθόνη 12,3 ιντσών έχει πάρει τη θέση των αναλογικών οργάνων και προφέρει τις ανάλογες πληροφορίες, όπως και τη δυνατότητα πλήρους διαρρύθμισης και εξατομίκευσης. Διαθέσιμες είναι πέντε θεματικές ενότητες με την πιο εξατομικευμένη «Personal» να προσφέρει δυνατότητες ρύθμισης ώστε να προβάλλονται επιλεγμένες πληροφορίες, όπως αναπαραγωγή των οδηγιών πλοήγησης, βελτίωση οδηγικού στυλ, παράμετροι και δεδομένα κινητήρα, υπολογιστή ταξιδιού, πληροφορίες διαδρομής κ.ά. Ενα ακόμη βασικό στοιχείο του i-Cockpit είναι η οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό η οποία και ενσωματώνει τεχνολογίες όπως Mirror Sceen, πλοήγηση 3D, ενώ προσφέρει όλη την πληροφόρηση και τον έλεγχο συγκεκριμένων συστημάτων του αυτοκινήτου (infotainment, κλιματισμός κ.λπ.). Πλαισιώνεται με έξι διακόπτες «αεροπορικού τύπου» για απευθείας και εύκολη πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες του ηχοσύστηματος, του κλιματισμού, της πλοήγησης, της παραμετροποίησης του αυτοκινήτου, του τηλεφώνου και των διαφόρων σχετικών εφαρμογών. Ακριβώς κάτω από αυτούς τους διακόπτες υπάρχουν άλλοι τέσσερις για το κλιματιστικό και το κεντρικό κλείδωμα του αυτοκινήτου. Και είναι προφανές ότι εδώ έχουμε μια εργονομική φλυαρία… Συνδυαστικά με το πιο μικρό σε ακτίνα, αλλά με πιο στιβαρή στεφάνη flat bottom τιμόνι, το i-Cockpit προσφέρει στο 3008 την καλύτερη θέση οδήγησης από τα τελευταίας «εσοδείας» Peugeot.

Κάθεσαι ψηλά όπως σε ένα SUV και έχεις εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ και το πάνω μέρος της στεφάνης δεν κρύβει τον πίνακα των οργάνων, όπως για παράδειγμα στο 308. Πολύ καλή η εργονομία αν και η πληθώρα διακοπτών και η κεντρική οθόνη απαιτεί εξοικείωση. Στην κεντρική κονσόλα ενδιαφέρον προκαλεί η τύπου Joy Stick σχεδίαση του επιλογέα για το αυτόματο κιβώτιο (στην ίδια λογική και για το μηχανικό), με ενσωματωμένο διακόπτη για manual χρήση. Λίγο πιο μπροστά αριστερά από τον επιλογέα βρίσκεται το start button του κινητήρα και δεξιά ο περιστροφικός διακόπτης του Grip Control 2, μέσω του οποίου μπορεί ο οδηγός να επιλέξει τις συνθήκες του οδοστρώματος που θα κινηθεί προκειμένου να έχει την καλύτερη δυνατή πρόσφυση. Ακριβώς πίσω από τον επιλογέα (μιλάμε πάντα για την αυτόματη έκδοση) βρίσκεται ένας ακόμη… σημαντικός διακόπτης με την ένδειξη Sport. Πιέζοντάς τον το σύστημα Driver Sport παραμετροποιεί συγκεκριμένα συστήματα του αυτοκινήτου (απόκριση κινητήρα, κιβωτίου, αίσθηση συστήματος διεύθυνσης) από τη νορμάλ λειτουργία στη Sport προκειμένου να επιτυγχάνονται πιο δυναμικά χαρακτηριστικά

< >