Δοκιμάζουμε τη νέα BMW 520d 190 PS [photos]


Σε μια εποχή που οι σένσορες και η τεχνητή νοημοσύνη παίρνουν τα ηνία στο άρμα της οδηγικής ευχαρίστησης, μεταλλάσσοντάς τον ρόλο του οδηγού σε χειριστή, οδηγούμε ένα αυτοκίνητο που μπορεί ακόμα πέρα από το cloud δεδομένων, εφαρμογών και συστημάτων να σε κάνει να χαμογελάσεις οδηγώντας. Κι ας είναι limo.

  • 10/4/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: Γ. & Χ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Ηταν ήδη σούρουπο όταν φάνηκε από μακριά μια λευκή σιλουέτα να πλησιάζει. Το μάτι έπεσε με μια βιαστική ματιά στα φώτα, στη μάσκα με τα χαρακτηριστικά «νεφρά» της BMW και μετά πέρασε γρήγορα πάνω από την οροφή προς την πίσω κολόνα με το Hofmeister kink. Προς στιγμήν μπερδεύτηκα για το αν αυτό που έβλεπα ήταν μια 7άρα ή μια 3άρα BMW. Ηταν το «κάτι ανάμεσα». Η νέα BMW Σειρά 5, το μοντέλο που γεφυρώνει τη «βασική» μπερλίνα της βαυαρικής φίρμας με τη ναυαρχίδα και που -καλώς ή κακώς- θα έπρεπε με μια ματιά να φαίνεται ως BMW. Αυτό, αν μη τι άλλο, το πετυχαίνει. Με τις αναλογίες της (μήκος 4.935 mm, πλάτος 1.868 mm και ύψος 1.466 mm), με τον μακρύ εμπρός πρόβολο και τον σχετικά κοντό πίσω μια 5άρα δείχνει όχι σαν ακόμη μία μπερλίνα, αλλά κάτι παραπάνω -όπως πάντα- πιο δυναμικό, αν και λίγο... δωρικό. Πάμπολλες εδώ οι λεπτομέρειες της φροντίδας με την οποία περιέβαλλε ο ικανότατος αεροδυναμιστής της BMW, ο Γιάννης Δημητρίου, ο οποίος κατάφερε μαζί με την ομάδα του μετά τη Σειρά 3 να δείξει ξανά τον δρόμο, φτιάχνοντας την κορυφαία μπερλίνα μαζικής παραγωγής με αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0,22!

Κύρος και τεχνολογία

Το εσωτερικό της είναι λίγο χαμηλό και απαιτεί κάποια ανάλογη επίκυψη -όχι τίποτα σπουδαίο- για να μπεις και να βολευτείς είτε στις εμπρός είτε στις πίσω θέσεις. Είναι τόσο αψεγάδιαστο και politically correct που δεν έχει τίποτα να γκρινιάξεις. Και άριστη ποιότητα, και κατανοητή εργονομία, και άφθονες θήκες για μικρά ή μεγάλα αντικείμενα, και βέβαια έναν εξαιρετικό χώρο αποσκευών στα 530 λίτρα (και με διαιρούμενο πίσω κάθισμα). Η σχεδίαση ακολουθεί από πολύ κοντά την προηγούμενη γενιά, όμως μια πιο προσεκτική παρατήρηση θα αποκαλύψει ότι τώρα το design είναι ακόμα πιο καλαίσθητο και η αισθητική συνοχή στις επιμέρους ενότητες του ταμπλό και της κονσόλας είναι ισχυρή. Αν μάλιστα επιλέξετε κάποια πιο «χλιδάτη» επένδυση, όπως πραγματικό ξύλο στο ταμπλό, μιλάμε για upper-premium καταστάσεις. Αλλη μια φρέσκια προσέγγιση στη νέα 5άρα είναι το περιβάλλον διασύνδεσης του οδηγού με το αυτοκίνητο, το γνωστό μας iDrive, που υλοποιείται με οθόνη αφής 10,25 ιντσών με μεγάλα ευανάγνωστα γραφικά και τις εντολές να δίνονται μέσω του iDrive Controller, με φωνητικές εντολές ή χειρονομίες μπροστά στην αλά tablet οθόνη, ή αγγίζοντάς την απευθείας κι όλα αυτά με πλήρως εξελληνισμένο μενού. Η τεχνολογία τούτη συνδυάζεται με ό,τι είναι απαραίτητο για τη δημιουργία της ανάλογης ατμόσφαιρας. Στάνταρ διζωνικός κλιματισμός αλλά και ιονιστής αέρα και αρωματισμός του ανάλογα με τη διάθεση. Συνάμα με έντεκα διαφορετικά φωτιστικά μοτίβα και έξι διαφορετικές αποχρώσεις μεταβαλλόμενης φωτεινότητας φροντίζουν τους επιβάτες σε ένα συνολικό «πακέτο» ευεξίας.

 

Σαν μικρότερη

Εχοντας νωπές τις μνήμες μας από την οδήγηση των 540i και 530d στους δρόμους της Πορτογαλίας, έχοντας τιθασεύσει πολλά άλογα και εκατοντάδες από νιουτόμετρα ήμασταν μάλλον συντηρητικοί στις προσδοκίες μας. Βλέπετε, παρά το άφθονο αλουμίνιο και μαγνήσιο, παρά την άριστα ισορροπημένη νέα πλατφόρμα της BMW που είναι μέχρι και 115 κιλά ελαφρύτερη από την προηγούμενη 5άρα, έχουμε υλικό «βάσης». Ενας απλός, δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας με υπερσυμπιεστή με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και άμεσο ψεκασμό common-rail με πίεση έως 2.500 bar εξοπλίζει τη μικρή μας 5άρα. Επιπρόσθετα ως καλός Euro6 κινητήρας έχει και φίλτρο σωματιδίων και οξειδωτικό καταλύτη με χρήση AdBlue για τη μείωση των οξειδίων του αζώτου. Αποδίδει 190 ίππους και μέγιστη ροπή 400 Nm σε ένα μεγάλο εύρος στροφών. Στο αυτοκίνητο δοκιμής ως προαιρετικό στοιχείο εξοπλισμού συνοδεύεται από το απλό, αλλά πάντα καλό 8άρι κιβώτιο, ενώ διατίθεται και σπέσιαλ sport κιβώτιο με paddles στο τιμόνι. Αυτοί λοιπόν οι 190 ίπποι σε 1.540 κιλά δεν φάνταζαν κάτι σπουδαίο.

Μη βιάζεστε…

Το αυτοκίνητο με τη λυγερή κορμοστασιά ήταν μια ευχάριστη οδηγική παρένθεση. Τον τελευταίο καιρό -όπως θα έχετε διαπιστώσει- «βομβαρδιζόμαστε» από SUV και crossovers που «καλά και άγια είναι», αλλά που δύσκολα θα πετύχουν αρχοντική κύλιση. Και η οδήγηση με τούτη την 5άρα ήταν αυτό το τελευταίο και κάτι ακόμα: ήταν ξεκούραστη, αλλά συνάμα σπορτίβικη. Ναι είναι diesel, ναι δεν είναι έξι οι κύλινδροι, αλλά με 400 Nm ροπής σε ένα μεγάλο εύρος στροφών και με αυτό το όμορφο ζύγισμά της δεν περνά απαρατήρητη από τον οδηγό που κοιτά πέρα από ηλεκτρονικά συστήματα και παραμετροποιήσεις. ΟΚ, είναι λιγότερο ακριβές το τιμόνι από ό,τι θα θέλαμε, αλλά μπορεί να γίνει έστω και τεχνηέντως όσο βαρύ περιμένεις στο πρόγραμμα Sport όταν μπαίνεις στην είσοδο μιας στροφής «με όσα». Δεν είναι υπερβολή. «Μπαίνει με όσα» διότι είναι κι αυτή η προαιρετική ενεργή τετραδιεύθυνση (το Integral Active Steering) που επιτρέπει στους πίσω τροχούς να στρίβουν. Αποτέλεσμα; Θαρρείς ότι μόλις βγήκες από τη στροφή εκεί, στα Λιμανάκια, οδηγώντας μια…120d και όχι ένα αυτοκίνητο 4,93 μέτρων. Τα ηλεκτρονικά άφθονα -και διακριτικά εμπλεκόμενα- κάνουν τη «βρώμικη δουλειά», αν βαρεθείς να διορθώσεις τροχιά με το παχιάς στεφάνης  τιμόνι. Ισως θα έπρεπε να αναφερθούμε διεξοδικά εδώ, στη ροή των γραφομένων μας στα πάμπολλα ηλεκτρονικά συστήματα και υποσυστήματα που ένα αυτοκίνητο αυτού του διαμετρήματος θα έπρεπε ούτως ή άλλως να έχει, αλλά ειλικρινά, παρότι πλέον αποτελούν έναν από τους πόλους έλξης του νέου μοντέλου, εμείς απλώς τα αφήσαμε να δουλεύουν στο «παρασκήνιο».

Ετσι να επιστρέψουμε στην αίσθηση που αποκομίζουν οι επιβάτες, που παρά την ύπαρξη run-flat ελαστικών των πολύ καλών Michelin Primacy 3, δεν νιώθουν άβολα τόσο όσο μας έχουν κάνει να γκρινιάξουμε στο παρελθόν. Κάτι τα αλουμινένια στοιχεία της ανάρτησης με τις μικρές αναρτώμενες μάζες, κάτι το σετάρισμα με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω αλλά και το Dynamic Damper Control system (τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ) προσφέρουν μια καλή βάση για ακριβή χειρισμό, χωρίς μάλιστα καταπονήσεις, ειδικά στο πρόγραμμα Comfort από το BMW Driving Experience επιλογέα, ενώ κράτησε την πορεία της υποδειγματικά ακόμη και σε έντονη πέδηση (πέτυχε ασύλληπτη επίδοση), αφού δεν υπήρξαν ούτε μια στιγμή τάσεις βύθισης του εμπρός μέρους. Στον δε αυτοκινητόδρομο ο έλεγχος αλλά κυρίως η ησυχία της καμπίνας εντυπωσιάζουν.

 

Επιπέδου 7

Σε πιο «πεζά» μονοπάτια, στα του εξοπλισμού, μια βασική 5άρα εξοπλίζεται μεταξύ πολλών άλλων με LED φώτα, προηγμένο σύστημα πλοήγησης, Parking Distance Control εμπρός πίσω, 17άρες ζάντες αλουμινίου, σύστημα συναγερμού και αυτόματο κιβώτιο (με εξαίρεση στην 520d που είναι προαιρετικό). Ακολουθεί η BMW Σειρά 5 Sport Line και BMW Σειρά 5 Luxury Line (η δεύτερη είναι η BMW δοκιμής μας) με σχεδιαστικές λεπτομέρειες σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, δερμάτινο σαλόνι, 18άρες αλουμινένιες ζάντες και φωτιζόμενα μαρσπιέ, ενώ τις εξοπλιστικές εκδόσεις κλείνει η BMW Σειρά 5 Μ Sport Package με βασικά χαρακτηριστικά τη M Σπορ ανάρτηση, τα φρένα M Σπορ και τις διπλές απολήξεις εξάτμισης. Η λίστα, δε, του προαιρετικού εξοπλισμού είναι πολυσέλιδη και... πολυέξοδη. Αν μείνουμε στα βασικά, η νέα BMW Σειράς 5 είναι μια καλλίγραμμη και μάλλον αυστηρή αθλήτρια, μια λιμουζίνα που κρύβει τις διαστάσεις της, αλλά όχι τις προθέσεις της: να προσφέρει ακόμα και σήμερα, στις μέρες της ημι-αυτόνομης οδήγησης, κάτι από αυτό στο οποίο μας έχει καλομάθει η φίρμα: τη χαρά της οδήγησης. Μπορεί η βασική έκδοση να έχει έναν αντίστοιχα βασικό κινητήρα που δεν βάζει «φωτιά στην άσφαλτο», όμως το σύνολο είναι διασκεδαστικό πολύ πέρα από όσο ο χαρακτήρας ενός 5μετρου premium αυτοκινήτου ορίζει. Και γι’ αυτό αξίζει ένα μπράβο.

 

TECH INFO BMW 520d 190 PS

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

  • ΚΑΥΣΙΜΟ: ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 1.995
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]: 140(190)/4.000
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): 400/1.750
  • ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
  • ΚΙΝΗΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
  • ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ): ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ/ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ
  • EΛΑΣΤΙΚΑ: MICHELIN PRIMACY 3
  • ΔΙΑΣΤΑΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ):  245/40-R19//275/35-R19
  • ΑΜΑΞΩΜΑ
  • ΜXΠXΥ (mm): 4.936x1.868x1.479
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): 2.975
  • ΒΑΡΟΣ (kg): 1.540
  • ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 530
  • ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l): 66
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)*: 235
  • ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ, ΘΕΣΗ «S» (s)
  • 0-80 km/h   5,5
  • 0-100 km/h           8,1
  • 0-120 km/h           11,5
  • 0-400 m      15,9
  • ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ, ΘΕΣΗ «S» (s)
  • 50-80 km/h           3,4
  • 70-100 km/h         4,0
  • 80-120 km/h         6,4
  • ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)
  • 90-0 km/h   27,5
  • 120-0 km/h           48,4
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)
  • ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*:     4,7/3,8
  • ΜEΙΚΤΗ*: 4,1
  • ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ:        7,2
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*:      108
  • ΘΟΡΥΒΟΣ, ΘΕΣΗ «ECO» (dBA)
  • 90 km/h      58
  • 110 km/h    60
  • 130 km/h    62
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ): 60.950
  • ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ): 105,84

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ                   9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ           8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ       9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ   9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ             8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ                   9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ              9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛO             85

ΥΠΕΡ 

ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΦΡΕΝΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ.

ΚΑΤΑ

RUN-FLAT ΕΛΑΣΤΙΚΑ.