ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΛΙΟΥ 2018
ΔΟΚΙΜΗ

Δοκιμάζουμε το νέο Seat Ibiza 1.0 ECO TSI 115 PS 13/12/2017

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤΟ: SEAT (Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ)

Στην 5η του γενιά το Ibiza αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση στην κατογορία των σούπερ μίνι και όχι μόνον. Καλοφτιαγμένο, πλούσια εξοπλισμένο και με εκείνο το μεσογειακό ταμπεραμέντο αναφορικά με τα οδηγικά του χαρακτηριστικά.

Μια σύγχρονη μεταφορά του αυγού του Κολόμβου που λέγεται ότι έθεσε ο διάσημος θαλασσοπόρος σχετικά με το πόσο εύκολο ή όχι ήταν να κατακτήσει τη νέα ήπειρο, αποτελεί η δημιουργία της 5ης γενιάς του Ibiza.

Βλέπετε, και το ισπανικό supermini στη νέα του εκδοχή -ως ιδέα- ξεκίνησε από την Ισπανία όπως οι καραβέλες του Κολόμβου και με απλές αλλά θαρραλέες κινήσεις έπραξε αυτονόητα πράγματα που για καιρό άλλοι απλά τα σκέφτονταν. Αλλά πριν δούμε μαζί τι νέο φέρνει το ισπανικό supermini, ελπίζω να μου επιτρέψετε να περιγράψω σε πρώτο πρόσωπο το παρελθόν του Ibiza. Βλέπετε, κατά ένα παράδοξο τρόπο, το SEAT Ibiza έχει μείνει στο μυαλό μου όσο λίγα αυτοκίνητα. Η ιστορία πάει πολύ πίσω όταν στα μέσα του ’80 το οικογενειακό αυτοκίνητο του «κολλητού» μου από Dacia 1310 έγινε Ibiza 1500 με System Porsche με 100 «άλογα» και με σχεδίαση πολύ δωρική (θαρρείς και ήταν ο προπομπός των μελλούμενων). Ήταν αποκάλυψη ο τρόπος λειτουργίας του και είχαμε περάσει τότε, στα νιάτα μας ωραία παρότι δεν τον προσπέρασα ποτέ με το Austin Metro μου. Μετά από χρόνια το Ibiza μπήκε στη ζωή μας ως εξελιγμένο από την SEAT Force το αγωνιστικό παρακλάδι της Τεχνοκάρ με πολλά άλογα και με συμμετοχή στο Ενιαίο Πρωτάθλημα Τύπου στις Σέρρες, τα Μέγαρα, τη Ριτσώνα… Δε θα ξεχάσω ούτε τον «ταύρο στο υαλοπωλείο», την ελληνική διαφήμιση του Ibiza για την οποία η αντιπροσωπεία έφερε από την Ισπανία τον Παρτόλο, έναν τεράστιο ταύρο τον οποίο και…συνάντησα για τις ανάγκες φωτογράφισης της δοκιμής του Ibiza, το 2000.

Μέσα λοιπόν από την εφηβεία, τους αγώνες, τις δοκιμές κατά έναν περίεργο τρόπο το Ibiza είχε έναν τρόπο να προσθέσει μνήμες και εμπειρίες. Αλλά ήταν και το αυτοκίνητο το ίδιο που προσέφερε το κάτι παραπάνω. Ήταν όμως πάνω απ’ όλα ο Giorgetto Giugiaro και η Porsche που έτειναν χείρα βοηθείας στη SEAT για τη δημιουργία του Ibiza πρώτης γενιάς το 1984 κι αυτά έμελλε να στιγματίσουν την πορεία του πιο δημοφιλούς μοντέλου της ισπανικής φίρμας, τόσο δημοφιλούς που για πολλούς το Ibiza είναι η SEAT.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ