Advertisement
ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
2018 PORSCHE MACAN

Δοκιμάζουμε: Porsche Macan 14/12/2017

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Κείμενο: Νίκος Μερτέκης, Φωτ.: Γιώργος Κούτος

Σχεδιαστικά, δεν υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία ότι έχουμε να κάνουμε με μια κανονική Porsche, καθώς το αμάξωμα της Μacan είναι δεδομένο ότι διατηρεί τις «συγγενικές» γραμμές με την υπόλοιπη γκάμα.

Να θυμίσουμε ότι το μήκος του φθάνει τα 4,697 m και το μεταξόνιο τα 2,807 m, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους εσωτερικούς χώρους (πορτμπαγκάζ 500 lt), αφού είναι δεδομένο ότι γι' αυτή την Porsche κανένας δεν θα αδιαφορήσει για τη μεταφορική της ικανότητα.

Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με άνεση στο πολυτελέστατο εσωτερικό που χαρακτηρίζει η κορυφαία ποιότητα και συναρμογή υλικών. Και αυτό το αποδεικνύει το γεγονός ότι η Macan της δοκιμής είχε κάτι παραπάνω από 20.000 «δημοσιογραφικά» χιλιόμετρα στο οδόμετρο και ήταν λες και βγήκε χθες από τη γραμμή παραγωγής…

Στα παραπάνω προσθέστε και την ιδιαίτερη αισθητική προσέγγιση της γερμανικής εταιρείας και έχετε την εικόνα ενός καλοφτιαγμένου διακόσμου.

Εξαιρετική και η στήριξη που προσφέρουν τα καθίσματα, όπως και η γενικότερη αίσθηση της «αρχοντιάς» που δίνεται σε επιβάτες και οδηγό.

Στον τελευταίο προσφέρεται η εντύπωση ότι βρίσκεται στο cockpit μιας… υπερυψωμένης 911.

Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 20 εκατοστά, ωστόσο το κάθισμα είναι χαμηλά τοποθετημένο στο δάπεδο, ώστε να προσφέρεται η καλύτερη δυνατή αίσθηση στον χειριστή. Οι διάσπαρτοι διακόπτες μπορεί στην αρχή να δημιουργούν μια σύγχυση, όμως με μια μικρή εξοικείωση βρίσκεις τα πάντα με κλειστά μάτια.

Μέχρι στιγμής έχουμε και λέμε, λοιπόν: Αισθητική αμαξώματος και διακόσμου, καθώς και υλικά κατασκευής όπως ακριβώς σε μια γνήσια Porsche.

Το μεγάλο ερώτημα που γεννάται έχει να κάνει με τα δυναμικά χαρακτηριστικά της, που είναι ένας σημαντικός λόγος αγοράς ενός αυτοκινήτου που έλκει την καταγωγή του από το Τσουφενχάουζεν.

Η Macan βασίζεται στην πλατφόρμα MLB του ομίλου VW, που «στηρίζεται» σε γόνατα και ψαλίδια βάσης εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Να σημειώσουμε εδώ, όπως και στο αυτοκίνητο της δοκιμής, διαθέσιμη είναι και αερανάρτηση που μπορεί να ρυθμίσει αυτόματα το ύψος από το έδαφος «υπακούοντας» στο επιλεγμένο Mode οδήγησης: Comfort, Sport, Sport plus και Off road (υπάρχει και η δυνατότητα ανεξάρτητης ρύθμισης της σκληρότητας).

Ανάλογες είναι και οι παρεμβάσεις σχετικά με την απόκριση του κινητήρα, της ταχύτητας των αλλαγών του PDK, αλλά και της απόκρισης του συστήματος μόνιμης τετρακίνησης ΡΤΜ.

Την entry level έκδοση της Macan εφοδιάζει ένας 4κύλινδρος 2λιτρος υπερτροδοφοτούμενος βενζινοκινητήρας (θυμίζουμε ότι οι υπόλοιπες βενζινοκίνητες εκδόσεις, όπως και η ντίζελ είναι 6κύλινδρες στα 3.0 και 3.6 lt) και αυτό έχει ως συνέπεια το βάρος να κρατηθεί σχετικά χαμηλά (1.770 kg). Ο 2.0 Turbo κινητήρας αποδίδει 252 ίππους, ροπή 370 Nm από τις 1.600-4.500 rpm και είναι σε θέση να κινήσει αξιοπρεπέστατα τη Macan (0-100 km/h σε 6,7 sec, 80-120 km/h σε 4,8 sec και τελική 229 km/h).

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ