ΤΕΥΧΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2018
MERCEDES-BENZ

Δοκιμάζουμε: Mercedes-Benz GLA 180 d 109 PS 20/11

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Η GLA παρουσιάστηκε το 2013 ως το βήμα προς κάτι διαφορετικό που έπρεπε να έχει κάνει η Mercedes-Benz εδώ και χρόνια. Παρά την καθυστέρηση αναδείχθηκε «λίρα εκατό» αλλά και «αλλαγή σελίδας» για την ίδια τη Mercedes-Benz αφού δημιούργησε ένα συμπαγές SUV με σπορτίφ δυναμική σχεδίαση, που όμως δεν ξέφευγε σε αισθητική από την ταυτότητα της εταιρείας. Συνάμα η οδική συμπεριφορά ήταν επιβατικού και οι δυνατότητες εξατομίκευσης πολλές αλλά δεν «εξέθεταν» την premium φίρμα. Μπράβο λοιπόν στην εταιρεία που το τόλμησε. Και τώρα μόλις μια τετραετία αργότερα, δέχεται ένα μικρό φρεσκάρισμα. Οι τροποποιημένοι προφυλακτήρες και οι νέες ζάντες αλουμινίου δίνουν μια πρώτη εντύπωση ανανέωσης. Θα πρέπει να είστε πολύ εξασκημένοι για να εντοπίσετε άλλα στοιχεία, όπως είναι π.χ. η σχεδίαση των εσωτερικών των εμπρός προβολέων. Επίσης στο πίσω τμήμα, χρησιμοποιούνται προβολείς LED High Performance πολυεπίπεδης λειτουργίας, ενώ τα φώτα για τα φρένα και τα φλας ρυθμίζονται σε τρία διαφορετικά επίπεδα έντασης φωτισμού. Η εταιρεία επίσης αναφέρει και ενδελεχή αεροδυναμική σπουδή με βελτιωμένη γεωμετρία στην κολώνα A, αεροδυναμικά βελτιωμένα περιβλήματα εξωτερικών καθρεπτών, καλύμματα στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, ειδικά διαμορφωμένα πίσω φώτα, πίσω διαχύτης και αεροτομή που μείωσαν τον αεροδυναμικό συντελεστή από 0,29 σε 0,28. Ούτως ή άλλως το αυτοκίνητο ήταν και παραμένει -για την κατηγορία- αρκετά ήσυχο σε ταξίδι με υψηλές ταχύτητες. Είναι όμως και άνετο. Στον βασικό εξοπλισμό της όπως άλλωστε και στο αυτοκίνητο δοκιμής μας, η GLA διαθέτει την ανάρτηση άνεσης, ενώ υπάρχει προαιρετικά χαμηλωμένη ανάρτηση (σε συνδυασμό με την AMG Line ή το πακέτο δυναμικής οδήγησης) και ανάρτηση off-road με την οποία το αμάξωμα ανυψώνεται κατά 30 mm, την οποία και συνιστούμε αφού προσφέρει βελτιωμένες δυνατότητες σε κακό ανάγλυφο.

< >