ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
2018 ​KIA

Δοκιμάζουμε: Kia Sportage 1.7 Diesel 141 PS DCT 19/12/2017

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Κείμενο: Βαγγέλης Πετράκης Φωτό: Γιώργος Κούτος

Είναι περασμένη η ώρα και στα τούνελ της Αττικής Οδού η κίνηση είναι αραιή. Εκεί, μέσα στη νύχτα το νέο Sportage φωτίζει όμορφα και δεν περνάει πουθενά απαρατήρητο. Σταματημένο ή εν κινήσει θα τραβήξει το βλέμμα. Είναι η θωριά του, οι αναλογίες, η σχεδίαση των επιμέρους συστατικών του, όπως η μάσκα, τα εμπρός Led ή τα πίσω φωτιστικά, που το κάνουν πολύ hi-tech. Ή μπορεί να είναι η στάνταρ πίσω αεροτομή και η εν γένει εντύπωση ότι το νέο Sportage έχει κάτι από Sport, σε έναν γονιδιακό κώδικα που έχει φτάσει μετά από τέσσερις γενιές σε μια κορύφωση αν μη τι άλλο εντυπωσιακή. Ποιοτική κατασκευή, καλοφινιρισμένη και σαφώς τίμια, δείχνει ότι μπορεί να αντέξει το κάτι παραπάνω σε βάθος χρόνου.

Και tech

Μια πρόχειρη ματιά και μόνο στην προϊοντική παρουσίαση του αυτοκινήτου μάς αποκαλύπτει κάτι σπάνιο: Η ενδελεχής ανάλυση υλικών, τεχνικών συναρμολόγησης και κατασκευής δείχνει ότι η Kia έχει πάρει στοιχεία από την ιαπωνική τεχνο-λαγνεία και την ευρωπαϊκή σχολή των αεροδυναμικών συντελεστών της καταστολής θορύβου, της εργονομίας και της αντιληπτής ποιότητας. Αυτό δείχνει όχι μόνο ειλικρίνεια αλλά και βαθιά γνώση στη δημιουργία αυτοκινήτων. Από το αμάξωμα, τον χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, που έχουν αυξήσει τη στρεπτική ακαμψία του νέου Sportage κατά 39% (!) συγκριτικά με το παλιό και τις τεχνικές συγκόλλησης, μέχρι την ενισχυμένη έδραση της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων και με υποπλαίσιο πίσω) για καλύτερο έλεγχο και ακρίβεια στο όριο. Και από τις τεχνικές μείωσης θορύβου μέχρι την πλούσια διασυνδεσιμότητα το Sportage είναι «παιδί της εποχής του».

Στο εσωτερικό του η είσοδος γίνεται με κάποια μικρή δρασκελιά, δείγμα της φιλοσοφίας του αυτοκινήτου, και μας υποδέχεται ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο σαλόνι, από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι και οι πίσω επιβάτες έχουν άφθονο χώρο σε όλες τις διαστάσεις αλλά και μεγάλες πίσω πόρτες με ευρύ άνοιγμα. Ο χώρος αποσκευών είναι κι αυτός ιδιαίτερα γενναιόδωρος με πάτωμα 2 επιπέδων, αναλόγως των αναγκών, και αγγίζει τα 503 λίτρα, διαθέτοντας μάλιστα και σχετικές, μικρές θήκες αλλά και μια μικρή, σπουδαία πατέντα, αυτήν της δυνατότητας φύλαξης της πτυσσόμενης εταζέρας κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Πίσω στα της καμπίνας, το ταμπλό είναι οδηγοκεντρικό και παρά την πληθώρα διακοπτών είναι απόλυτα εργονομικό, ίσως από τα καλύτερα της κατηγορίας. Αξίζει εδώ να αναφερθεί η αισθητική συνοχή σχεδίασης, υλικών και αισθητικής, αφού μέχρι και η γραμματοσειρά στους χάρτες του συστήματος πλοήγησης είναι κοινή με αυτήν των οργάνων και των διακοπτών. Μόνο μία ένσταση έχει να κάνει με την υφή των στιλπνών πλαστικών σε διακόπτες και κονσόλα. Εδώ λίγη λάκα δεν θα έβλαπτε. Σε ό,τι έχει να κάνει με ευκολίες και εξοπλισμό, υπάρχει... πλούτος. Από συστήματα ενεργητικής ασφάλειας μέχρι αυτόματος διζωνικός κλιματισμός με ιονιστή, σύστημα πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, Wi-Fi και θύρα USB και line-in, σύστημα bluetooth, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε κεκλιμένο οδόστρωμα και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών μέχρι τις διπλές παροχές ρεύματος.

Δεν βρήκαμε όμως κάποιο από τα τρέχοντα συστήματα, όπως σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και ένδειξη ορίων ταχύτητας, που είναι «θέσφατο» πιο ακριβών εκδόσεων, ή αυτόνομο φρενάρισμα και παρκάρισμα. Και πάμε στα τεχνικά.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ