Δοκιμάζουμε το νέο Opel Mokka X 1.4 T 140 PS Auto


Με τις πρόσφατες αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της Opel και την εμφάνιση όχι ενός αλλά δύο νέων SUV στην γκάμα της εταιρίας, η παρουσία του Mokka Χ αποκτά ένα νέο ενδιαφέρον.

  • 21/11/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Όχι μόνο γιατί υπήρξε το μοντέλο που στήριξε με μεγάλη επιτυχία την παρουσία της εταιρίας στην συγκεκριμένη κατηγορία όλα αυτά τα χρόνια, αλλά και γιατί καταφέρνει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να παραμένει επίκαιρο και αρκετά ελκυστικό στο μέσο αγοραστικό κριτήριο αυτού του είδους των οχημάτων.

Η έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ είναι αυτή με τον κινητήρα βενζίνης 1.4 Τurbo και στην τελευταία εκδοχή του αυτοκινήτου με αρκετές αλλαγές στο αμάξωμα (όπως τα φωτιστικά σώματα εμπρός) αλλά και κάποιες ευπρόσδεκτες βελτιώσεις στο σαλόνι κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με την ποιότητα των υλικών. Η σχεδίαση του ταμπλό δανείζεται πολλά στοιχεία από το νέο Astra, με σημείο αναφοράς την μεγάλη οθόνη του πολύ εύχρηστου συστήματος multimedia, το οποίο είναι πληθωρικό σε παροχές (μεταξύ άλλων και την υπηρεσία On-Star) αλλά και πολύ μοντέρνο και άμεσο στην εκτέλεση των εντολών του οδηγού. Οι χώροι είναι μέσα στα πλαίσια των ανταγωνιστικών μοντέλων ενώ και ο εξοπλισμός ακόμα και από την βασική έκδοση ... είναι αρκετά πλήρης .

 

Μηχανικά μέρη

 

Πέρα από τον κινητήρα των 1.4 λίτρων και των 140 ίππων, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Ένα κιβώτιο που σίγουρα δεν είναι στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων και χρειάζεται αρκετή εξοικείωση από τον οδηγό για να εκμεταλλευτεί την ισχύ του κινητήρα. Από την άλλη διαθέτει ένα πολύ έξυπνο κουμπάκι επάνω στον επιλογέα όπου μπορεί με μία κίνηση του δακτύλου να αλλάζει και χειροκίνητα ταχύτητες. Κάτι που πολλές φορές αποδεικνύεται η πιο πρόσφορη επιλογή, μιας και στην αυτόματη λειτουργία το kickdown δεν είναι τόσο άμεσο όσο απαιτούν οι περιστάσεις. Υπό αυτές τις συνθήκες μια κατανάλωση στην περιοχή των 8,7 λίτρων (και με δεδομένο το βάρος των 1.360 κιλών) είναι αποδεκτή, αν και με πιο προσεκτική οδήγηση και πηγαίνοντας με τα «νερά» του κιβωτίου, μπορεί να πέσει και λίγο πιο χαμηλά.

 

Στον δρόμο

 

Εξακολουθεί να είναι ένα αυτοκίνητο που εστιάζει στην άνεση και τον πολιτισμένο χαρακτήρα στον αυτοκινητόδρομο, με αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης και περιορισμένο θόρυβο στο σαλόνι, αν και η ανάρτηση στις εγκάρσιες ανωμαλίες και στα λίγα χιλιόμετρα έχει μια τάση να παρουσιάζεται λίγο πιο σφιχτή απ' ό,τι θα θέλαμε. Ως δικίνητο θα καλύψει τα βασικά σε ό,τι αφορά την κίνηση πέραν της ασφάλτου, ενώ η ψηλή θέση οδήγησης και η καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις (σε συνδυασμό με κάμερα οπισθοπορείας) το κάνουν αρκετά ευχάριστο μέσα στην πόλη.

Συμπερασματικά, το Opel Mokka X με τον κινητήρα βενζίνης και τα 140 άλογα ήταν και παραμένει ένας δυνατός παίκτης στην κατηγορία (ακόμα και μέσα στην πληθωρική πλέον γκάμα της ίδιας της εταιρίας), όπου έχει ήδη διαμορφώσει το δικό του όνομα στην αγορά. Η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει 22.200 ευρώ (με στάνταρ πενταετές πρόγραμμα Opel onStar) και απαιτεί αποφασισμένο αγοραστή με απόλυτη ανάγκη του συγκεκριμένου κιβωτίου, καθώς στα ίδια ακριβώς χρήματα μπορεί κανείς να αγοράσει την τετρακίνητη έκδοση και μάλιστα με πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού.