ΤΕΥΧΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2018
AUDI

Δοκιμάζουμε: 2017 Audi Q5 2.0 TDI 190 PS quattro S Tronic 2/5

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Ακολουθώντας τα νέα πρότυπα της Audi, όπως εκείνη επανατοποθετείται στον όμιλο VW η δεύτερη γενιά το Q5 είναι εδώ, προκειμένου να θέσει τα δικά της στάνταρ στην κατηγορία των πολυτελών SUV.

Και μπορεί η σιλουέτα του γερμανικού αυτοκινήτου να μην έχει αλλάξει δραματικά, εντούτοις η Audi έχει προχωρήσει σε δομικές αλλαγές προκειμένου το νέο Q5 να αποτελέσει έναν αξιόμαχο αντίπαλο απέναντι στη Mercedes-Benz GLC, την BMW X3 και το επερχόμενο Volvo XC60. Η πλατφόρμα MLB Εvo είναι κατ' αρχάς ένα... asset στο νέο Q5, καθώς συνεισφέρει στη μείωση του βάρους (90 kg κατά μ.ό.) και στη δημιουργία ενός εξαιρετικά στιβαρού πλαισίου που μπορεί να «υποδεχθεί» μεγάλες μονάδες ισχύος. Να θυμίσουμε εδώ πως πρόκειται για ακριβώς το ίδιο πλαίσιο που εδράζεται η Porsche Macan αλλά και το μεγαλύτερο Q7!Αισθητικά το αμάξωμα είναι επιλεκτικά διαφοροποιημένο στη σχεδίαση, προκειμένου να δείχνει πιο εντυπωσιακό και να φέρνει περισσότερο σε ένα δυναμικό SUV.

Νέας σχεδίασης και τεχνολογίας LED εμπρός και πίσω φωτιστικά, τραπεζοειδής μάσκα, αεραγωγοί και άφθονο χρώμιο συνθέτουν ένα αυτοκίνητο που δεν προκαλεί αλλά και δεν θα περάσει απαρατήρητο. Με μήκος που φτάνει τα 4,663 m και μεταξόνιο στα 2,819 m το νέο Q5 είναι σαφές ότι προσφέρει εξαιρετικούς για την κατηγορία χώρους.

Οι εμπρός επιβάτες έχουν την αίσθηση ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου και αυτό έχει να κάνει και με το άφθονο εσωτερικό πλάτος του. Ικανοποιητικοί είναι οι χώροι και για τους πίσω, ενώ σε κάθε περίπτωση η αναβαθμισμένη ποιότητα των υλικών και η αίσθηση ενός premium διακόσμου είναι εκείνη που κυριαρχεί.

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Η εργονομία είναι ένα χαρακτηριστικό του εσωτερικού, με το νέο ταμπλό (πανομοιότυπο με το Q7) να αναβαθμίζει συνολικά το Q5. Τα πάντα έχουν επίκεντρο τον οδηγό, που δεν θα δυσκολευτεί να ανακαλύψει τι είναι τι. Ακόμη και εάν δεν είναι πελάτης Audi. Το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν διέθετε το προαιρετικό Virtual Cockpit με την ψηφιακή οθόνη των 12,3 in, παρά αναλογικά όργανα (ευανάγνωστα), ούτε την εκδοχή του συστήματος ΜΜΙ της Audi, που προσφέρει τη δυνατότητα touch επιλογών με την οθόνη των 8,3 in, αλλά τη μικρότερη «7άρα». Θεωρούμε πως το σύστημα infotainment είναι το μοναδικό που χρήζει επανεξέτασης από την Audi, καθώς δεν είναι το ίδιο φιλικό στη χρήση συγκρινόμενο με αντίστοιχα του ανταγωνισμού και ιδίως όταν το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει. Εκεί που δεν υπολείπεται το νέο SUV της Audi είναι στον τομέα των Connectivities, καθώς μπορεί να εξοπλιστεί με υπερσύγχρονα συστήματα που διευκολύνουν το έργο του οδηγού. Από την αποφυγή ατυχήματος μέχρι την υποβοήθηση σε κίνηση και το ενεργό cruise control, όλα ελέγχονται από μια σειρά καμερών, αισθητήρων και ραντάρ μετωπικά και περιφερειακά του αυτοκινήτου.

< >