ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΪΟΥ 2018
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΤΕΣΤ

2018 Ford Kuga 1.5 TDCi 120 PS vs. 2018 Opel Granland X 1.6TD 120 PS AUTO 24/1

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για την επίσημη ανακοίνωση εξαγοράς της Opel και Vauxhall από τον Όμιλο PSA, o Πρόεδρος κ.Carlos Tavares, δήλωσε: «Η Opel θα παραμείνει Γερμανική, η Vauxhall θα παραμείνει Βρετανική. Είναι δύο εταιρείες που ταιριάζουν απόλυτα με τις Γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες Peugeot, Citroën και DS. H συγχώνευση είναι η “γέννηση” ενός πραγματικά Ευρωπαίου Πρωταθλητή».

Το συνολικό κόστος της εξαγοράς ορίστηκε στα 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ και στο επιχειρηματικό σχέδιο προβλέπεται η δημιουργία νέων μοντέλων τα οποία θα μοιράζονται τα μηχανικά μέρη τους. Βεβαίως, στην Opel είχαν εκπονήσει το πρόγραμμα το οποίο ονομάστηκε «7 in 17» και το οποίο προσδιόριζε την παρουσίαση επτά νέων μοντέλων και εκδόσεων αυτών εντός του 2017. Ένα από αυτά είναι το Grandland X. Περί τίνος πρόκειται και γιατί παρουσιάστηκε τώρα;

Είναι το νέο crossover της (αντίστοιχης) μικρομεσαίας κατηγορίας το οποίο στην Opel θεωρούν ότι θα επιτρέψει την αύξηση των συνολικών πωλήσεών της. Είναι το τρίτο τέτοιο μοντέλο που εντάσσεται στην γκάμα της (μετά τα Mokka X και Crossland X) και θεωρείται ως το «αντιπροσωπευτικότερο δείγμα» της νέας εποχής για την Opel, υπό την έννοια ότι ενσωματώνει σε μεγαλύτερο βαθμό από τα άλλα δύο την κατασκευαστική «φιλοσοφία» και εξοπλιστική δυνατότητα που χαρακτηρίζει τη γερμανική εταιρία.

 

Το Grandland X έρχεται με κεκτημένη ταχύτητα από την πρόσφατη εξαγορά της Opel από τον γαλλικό όμιλο PSA, να αποδείξει ότι διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστατικά της επιτυχίας. Πόσο μπορεί να κοντραριστεί με ένα από τα καλύτερα SUV της κατηγορίας;

Η χρονική συγκυρία πλέον ήταν κατάλληλη για τη δημιουργία του Grandland X, παρότι η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία άργησε να το παρουσιάσει, συγκριτικά με ό,τι έχουν πράξει οι άμεσοι εμπορικοί ανταγωνιστές της (σημ.: το Opel Antara δεν μπόρεσε να προσελκύσει το αγοραστικό κοινό που έπρεπε). Η συνέργεια με τον Γαλλικό Όμιλο παρείχε τα εχέγγυα για το όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα αναφορικά με τα δεδομένα παραγωγής και από κοινού υιοθέτησης μηχανικών μερών. Εντούτοις, το Grandland X δεν είναι ένα «βεβιασμένο δημιούργημα» καθώς η διαδικασία εξέλιξής του είχε ξεκινήσει από το 2013.

Παρά τη όποια «κοινή βάση», το Grandland X είναι ένα αμιγώς τυπικό, σύγχρονο δείγμα της Opel. Οι σχεδιαστές τού προσέδωσαν μια αισθητική «ταυτότητα» η οποία είναι προσδιοριστική του οχήματος αλλά ταυτόχρονα και άμεσα αναγνωρίσιμη. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, απώτερος στόχος ήταν να συνδυάζει μια έντονη και «περιπετειώδη προσωπικότητα» με την άμεσα αντιληπτή ποιοτική κατασκευή και τον πολυτελή «χαρακτήρα» που επιδιώκει για τα μοντέλα της η Opel.

Το Grandland Χ εντυπωσιάζει με το μέγεθός του χωρίς να είναι τόσο μεγάλο όσο νομίζει κάποιος που θα το πρωτοδεί. Μάλιστα το γεγονός ότι η γραμμή του αμαξώματος στο πίσω μέρος είναι κεκλιμένη σχετικά, το κάνει να δείχνει πιο χαμηλό απ’ ό,τι είναι πραγματικά.

Το αμάξωμα του Grandland X είναι πιο διακριτικό σχεδιαστικά, ακολουθώντας την αισθητική της Opel όπως αυτή ορίζεται από τα Mokka X και Insignia Grand Sport.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Karl-Thomas Neumann, CEO της Opel, αυτό που επιδιώχθηκε ήταν να δημιουργείται άμεσα σε όποιον το βλέπει η επιθυμία να θέλει να μάθει περισσότερα γι’ αυτό αλλά και να το αποκτήσει.

Εσωτερικά, το αυτοκίνητο έχει επιρροές τόσο από το μικρότερο Crossland όσο και από το Insignia Grand Sport. Η διαμόρφωση του ταμπλό και της κονσόλας είναι λιτή -κατά τα πρότυπα της Opel- και η εργονομική διάταξή του κρίνεται καλή, σε γενικές γραμμές. Ομως οι θήκες για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων δεν είναι τόσο χρηστικές όσο θα θέλαμε.

Η ευρυχωρία του είναι χαρακτηριστική, τόσο σε ό,τι αφορά το πλάτος όσο και αναφορικά με το ωφέλιμο μήκος και ύψος. Τα καθίσματα είναι σφιχτά σε αίσθηση, το ταμπλό απαρτίζεται από μαλακό υλικό σε σημαντικό ποσοστό του, ενώ η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής είναι σε πολύ καλό επίπεδο.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ