CAR AND DRIVER ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

Δοκιμάζουμε το νέο ΚΙΑ Stonic 1.6 CRDI 110 PS [ 26/1 ]

Loading the player ...

Τώρα που τα συμπαγή crossover γνωρίζουν τρομερή άνθηση, η KIA «χτύπησε φλέβα χρυσού»...  Είναι το νέο Stonic που -ειλικρινά-  είναι ότι πιο «κακό» έχουμε δει τελευταία στην κατηγορία αλλά όχι μόνο. Σε τονώνει ευχάριστα...

Σε κοιτάει βλοσυρό, με τα hi-tech φωτιστικά του και τη λακαρισμένη, μονοκόμματη μάσκα τύπου... Tesla και πρέπει να δεις το προφίλ για να καταλάβεις ότι το νέο Stonic (Στόνικ στα ελληνικά και όχι Ες-Τόνικ) είναι ένα συμπαγές crossover στα 4,14 μέτρα. Η αγορά B-SUV αναμένεται να μεγαλώσει και να φτάσει σε όγκο πωλήσεων το C-SUV segment μέχρι το 2021, με περισσότερα από 1 στα 10 καινούρια αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη να ανήκουν στην κατηγορία του Stonic. Σωστό λοιπόν το timing για την KIA σωστό και το Stonic. Μέσα από ένα σχεδιαστικό κρεσέντο ανακηρύσσεται ως ένα από τα πιο σπορτιφ στην όψη, νεανικά και δυναμικά οχήματα της κατηγορίας.

Οι παρατηρητικοί μπορεί να βρουν αρκετές ομοιότητες στις αναλογίες και σε σχεδιαστικά ευρήματα με το SEAT Arona. Επιτρέψτε μας όμως να διατυπώσουμε την άποψη ότι το νέο crossover της KIA είναι πιο επιθετικό σε όψη και πιο φουτουριστικό σε σχεδίαση. Με την επίβλεψη του Διευθυντή Σχεδίασης της Kia, Peter Schreyer, του αρχισχεδιαστή που αναγέννησε τη φίρμα, designers σε Ευρώπη και Κορέα έξυσαν πολλές μύτες μολυβιών για το αποτέλεσμα που βλέπετε. 

Αν το δεις να βγαίνει από κάποιο parking μην τρομάξεις. Δεν είναι κάποιο sportscar. Είναι το νέο Stonic που -ειλικρινά-  είναι ότι πιο «κακό» έχουμε δει τελευταία στην κατηγορία αλλά όχι μόνο. Σε τονώνει ευχάριστα.

Μάλιστα κυκλοφορεί το ίδιο ακριβώς και με την ίδια ονομασία και στην Κορέα όπου και κατασκευάζεται. Για να επιστρέψουμε στα της σχεδίασης δεν ξέρει κανείς τι να πρωτοπεί. Για το ρύγχος τίγρη, τη μάσκα δηλαδή που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της KIA, τις αναλογίες με μεγάλο εμπρός πρόβολο, την αλά targa πίσω κολώνα ή τα πίσω φωτιστικά σώματα που θυμίζουν…BMW; Αν μάλιστα το προτιμήσετε σε μία από τις 20 διχρωμίες (τόσες μετρήσαμε) αμαξώματος/οροφής, τότε μπορείτε να έχετε ένα ακόμη πιο trendy look. Για την ώρα στεκόμαστε στις μικρές ή μεγάλες λεπτομέρειες, τα πλαστικά προστατευτικά, το πίσω σπόιλερ και τόσες άλλες «πινελιές» που κάνουν το Stonic το ακλόνητο φαβορί για ένα από τα πιο όμορφα crossover.

Σπορτίφ και φαίνεται

Η είσοδος στο εσωτερικό επιφυλάσσει περισσότερες εκπλήξεις αλλά και κάποια γνώριμα standards. Εξαιρετική η θέση οδήγησης που είναι χαμηλά τοποθετημένη, με τον 6άρη μηχανικό επιλογέα στη σωστή απόσταση, και το τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με χοντρή δερμάτινη στεφάνη (και μόλις 2,5 στροφές απ’ άκρη σε άκρη) να είναι μια καλή αρχή. Η αλά tablet οθόνη στην κορυφή του ταμπλό με περιβάλλον γνωστό και από άλλα μοντέλα της Kia με Android Auto και Apple Car Play για σύνδεση του κινητού μας με το multimedia περιβάλλον (λείπουν όμως για μια ακόμη φορά τα ελληνικά ως γλώσσα πληροφόρησης) σε βάζει σε ένα καλό πλαίσιο διασύνδεσης. Ο διάκοσμος είναι όμορφος, ποιοτικός αλλά και με κάποια faux στοιχεία. Για παράδειγμα, πρέπει κάποια στιγμή τα τύπου αλουμινίου βαμμένα πλαστικά στοιχεία να αντικατασταθούν από γνήσιο αλουμίνιο ή τα τύπου μαλακά πλαστικά να σταματήσουν να είναι σκληρά. Παρόλα αυτά το σύνολο είναι μοντέρνο και πολύ χρηστικό με πληθώρα θέσεων για μικροαντικείμενα, μεγάλα smartphones ή tablets και εργονομία χωρίς…ψιλά γράμματα. Οι χώροι για τους εμπρός επιβάτες είναι επίσης πολύ καλοί, ενώ οι πίσω δεν μπορούν να ζητήσουν πολλά πράγματα καθώς η πίσω τραβηγμένη καμπίνα δίνει απλά τυπικούς για την κατηγορία χώρους και οριακά καλή ορατότητα, ελέω της σχεδίασης του αυτοκινήτου. Ο χώρος αποσκευών των 352 λίτρων είναι σίγουρα ευρύχωρος με τα δεδομένα της κατηγορίας, διαθέτει δε διπλό δάπεδο.

 

Σπορτίφ και είναι

Η KIA μας πληροφορεί για πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν το στήσιμο του αυτοκινήτου. Καμωμένο στη νέα πλατφόρμα της Hyundai-Kia έχει κατασκευαστεί με χρήση χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής και 98 μέτρα συγκολλήσεων όχι με ηλεκτροπόντες αλλά με laser, με αποτέλεσμα να ανθίσταται στις στρεβλώσεις. Διαθέτει δε μερικά τρικ για ένα σπορτίβικο στήσιμο. Τα εμπρός αμορτισέρ διαθέτουν ενσωματωμένα υδραυλικά στοπ και όχι ελαστομερή χάρη στα οποία όταν τερματίζει η διαδρομή των αμορτισέρ σε συμπίεση, αυτά έχουν προλάβει να απορροφήσουν μέρος της κινητικής ενέργειας. Έτσι αποφεύγονται τα κοπανήματα σε κάποιο σαμαράκι ή κάποια ύπουλη λακκούβα. Είναι μια ακριβή επιλογή αυτή που τη φορούν οι μεγάλες λιμουζίνες της εταιρίας αλλά και σπορ αυτοκίνητα. Τα πίσω αμορτισέρ πάλι είναι απλά κι έχουν τοποθετηθεί όσο το δυνατόν πιο κάθετα στον άξονα του τροχού. Η KIA ήθελε με αυτό το set-up που είναι a priori σκληρό και το σύστημα διεύθυνσης –θυμηθείτε τις στροφές του τιμονιού- να προσδώσει έναν άμεσο και ίσως λιγότερο άνετο οδηγικό χαρακτήρα. Αν προσθέσουμε σε αυτά το χαμηλών τριβών 6άρι μηχανικό κιβώτιο και τον νέο diesel κινητήρα 1,6 λίτρου με απόδοση 110 ίππων τότε «κάτι πάει να γίνει». Όντως η πρώτη μας έκπληξη –πέραν του συμπλέκτη με την ιδιότυπη διαδρομή- ήρθε με το που εκκινήσαμε. Σπιντάτη, κοντή πρώτη, αλλαγή σε δευτέρα με ψάρεμα του τιμονιού λόγω torque steer (!) και ρυθμός κίνησης που θύμιζε κάποιο καλό, γρήγορο supermini με έναν κινητήρα που ανεβάζει από τις 2.000 rpm μέχρι τις 4.500 rpm ολοζώντανα. Αγγίζει χαλαρά τα πρώτα 100 km/h και συνεχίζει απτόητο μέχρι τα… (μην καρφωθούμε κιόλας!). Στις πρώτες στροφές το αμάξωμα δε δείχνει να γέρνει ιδιαίτερα και κρατάει εξαιρετικά με τα Continental ContiPremiumContact5 που αποτελούν ελαστικό πρώτης τοποθέτησης. Μπορεί να διορθώσει εύκολα την πορεία του με το γρήγορο τιμόνι του ενώ αν αρχίσει να ξεφεύγει από τα όρια της Φυσικής τότε αναλαμβάνει μια ολόκληρη ομπρέλα ηλεκτρονικών συστημάτων αν και με κάπως άκομψο μερικές φορές τρόπο. Σε όλα αυτά να προσθέσουμε και τα πολύ καλά του φρένα που ακινητοποίησαν το αυτοκίνητο γρήγορα αν και έδειξαν να κουράζονται εύκολα. Όλα ρόδινα λοιπόν; Περίπου. Υπάρχουν ένα-δύο θέματα με τα εμπρός αμορτισέρ που σας αναφέραμε νωρίτερα. Βλέπετε, αυτά σε συνδυασμό με το συνολικό σπορ στήσιμο του αυτοκινήτου, προσφέρουν μεν άνεση και άριστη κατευθυντικότητα σε άσφαλτο με «κυματάκια» αλλά συνολικά δεν έχουν ραφιναρισμένη αποσβετικότητα καθώς ενίοτε και αναλόγως ανωμαλίας στην άσφαλτο δημιουργείται ένας συνδυασμός χτύπου και κοπανήματος που -κυρίως- ακούγεται και όχι πάντα ευχάριστα. Το αυτό συμβαίνει και εκτός ασφαλτοτάπητα όπου άνεση υπάρχει όχι όμως και ησυχία από τις αναρτήσεις. Εδώ λοιπόν λίγη δουλίτσα ακόμη θα την ήθελε το αυτοκίνητο. Επίσης, ο κινητήρας έχει το κροτάλισμά του προδίδοντας τη φύση λειτουργίας του.

 

Τονώνει το ενδιαφέρον

Συνοπτικά τις ημέρες που είχαμε το αυτοκίνητο υπό δοκιμή, χαρήκαμε τα πλούσια αποθέματα ροπής και ισχύος, με ένα αυτοκίνητο που μπορεί να σε ταξιδέψει γρήγορα και ικανά με εμφάνιση για βραβείο και εξοπλισμό που προσφέρει αρκετά πράγματα τόσο σε επίπεδο ασφαλείας όσο και άνεσης. Τώρα που τα συμπαγή crossover γνωρίζουν τρομερή άνθηση, η KIA «χτύπησε φλέβα χρυσού» με ένα αυτοκίνητο που μπορεί να αποκτηθεί εύκολα –οι τιμές για το ατμοσφαιρικό 1200άρι βενζίνης ξεκινούν από τα μόλις 13.990 το δε δικό “μας” στα 17.660-. Και μην ξεχάσουμε την πλήρη 7ετή εργοστασιακή εγγύηση της KIA.

 

TECH TALK

Μια γκάμα από ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης διατίθενται στάνταρ στο Stonic αρχής γενομένης με τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (Electronic Stability Control ή ESC) αλλά και το σύστημα διαχείρισης ευστάθειας της Kia (Vehicle Stability Management ή VSM). Επίσης  διαθέτει Torque Vectoring που φρενάρει τον εσωτερικό εμπρός τροχό στις στροφές για να μειώσει την υποστροφή κατά την επιτάχυνση, προσομοιώνοντας το διαφορικό Torsen, Cornering Brake Control που φρενάρει τους εσωτερικούς τροχούς όταν χρειάζεται για να διατηρήσει την ευστάθεια στις στροφές, Straight Line Stability το οποίο φρενάρει ανεξάρτητα τους τροχούς σε περίπτωση βίαιης επιβράδυνσης και συμβάλλει στον έλεγχο κατευθυντικότητας αλλά και Hill Start Assist.

%VIDEO1%

 

TECH INFO

 

ΚΙΑ SΤΟΝΙC 1.6 CRDI 110 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ
ΚΑΥΣΙΜΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.582
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 81 (110)/4000
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)  260/1.500-2.750
ΚΙΒΩΤΙΟ  ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6ΣΧΕΣΕΩΝ
ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
   
ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ //ΠΙΣΩ) ΓΟΝΑΤΑ MacPHERSON ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ  //ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ
   
EΛΑΣΤΙΚΑ CONTINENTAL CONTIPREMIUMCONTACT5
ΔΙΑΣΤΑΣΗ 205/55-R17
   
ΑΜΑΞΩΜΑ  
ΜXΠXΥ (mm) 4.140x1.760x1.500
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)  2.580
ΒΑΡΟΣ (kg)  1.255
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max 352/1.155
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 45
   
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)* 175
   
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ (s)  
0-80 km/h 7,3
0-100 km/h 10,7
0-120 km/h 16,2
0-400 m 117,7
   
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (s)  
50-80 km/h (ΜΕ 3η) 3,7
70-100 km/h (ΜΕ 4η) 5,3
80-120 km/h (ΜΕ 5η) 9,7
90-120 km/h (ΜΕ 6η) 10,6
   
ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)  
90-0 km/h 29,2
120-0 km/h 51
   
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)  
ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* 4,9/3,8
ΜEΙΚΤΗ* 4,2
ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 6,4
   
ΕΚΠΟΜΠΗCO2(g/km)* 109
   
ΘΟΡΥΒΟΣ (dBA)  
90 km/h (ΜΕ 4η) 64
110 km/h (ΜΕ 5η) 66
130 km/h (ΜΕ 6η) 69
   
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) 17.660
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ) 106,82

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

 

 

ΚΙΑ SΤΟΝΙC 1.6 CRDI 110 PS YΠΕΡ ΚΑΙ ΚΑΤΑ

 

         ΥΠΕΡ

  • ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ,
  • ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ,
  • ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
  • ΟΔΗΓΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ.

ΚΑΤΑ

  • ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ,
  • ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ.
 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

 

ΚΙΑ STONIC 1.6 CRDI 110 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ    9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 9
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ         9
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ  8
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ   8
ΑΣΦΑΛΕΙΑ   9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY

8
ΣΥΝΟΛΟ        85