Οι οδηγοί που αντιστέκονται


Είναι γεγονός: Η τάση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας ορίζεται πλέον από τις «πράσινες» τεχνολογίες, από τις εναλλακτικές μορφές αυτοκίνησης και μετακίνησης και από την γενικότερη αίσθηση ότι στα χρόνια που θα έρθουν το αυτοκίνητο θα είναι περισσότερο ένα τεχνολογικό αγαθό και όχι ένα συμμετοχικό μέσο για να κινηθείς από το σημείο Α στο σημείο Β.

Πρίζες, plug-in hybrids και οσονούπω full ηλεκτρικά αυτοκίνητα από όλους τους κατασκευαστές, downsizing με μικρούς, αποδοτικούς κινητήρες, σύνθετα υλικά και μείωση βάρους, εξωτικές τεχνολογίες έτοιμες να ρίξουν έστω και μερικά γραμμάρια τις εκπομπές CO2 (είναι κι αυτές οι νόρμες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θέλουν όλο και λιγότερους ρύπους αλλιώς τα πρόστιμα προς τους κατασκευαστές καραδοκούν) που κάνουν την ανάγκη νέα τάση. Ή μήπως δεν είναι ακριβώς έτσι;

Στην πρόσφατη παρουσίαση του νέου Megane R.S. μείναμε ολίγον…άφωνοι με κάποια στοιχεία που παρουσίασε η Renault. Έτσι σύμφωνα με στοιχεία, ναι μεν τα οχήματα coupe πλέον παίρνουν την «άγουσα για τα αποδυτήρια» αλλά την ίδια ώρα συμβαίνει κάτι εκπληκτικό: η κατηγορία των μικρομεσαίων hot hatches, των σκληροπυρηνικών, υψηλής απόδοσης δηλαδή μικρομεσαίων μοντέλων με ισχύ άνω των 200 ίππων γνωρίζει «έκρηξη» στις πωλήσεις!

Το 2012 είχαν πωληθεί μόλις 25.800 μοντέλα της κατηγορίας (ήταν η χρονιά που άρχισε να…πρασινίζει η αυτοκίνηση) ενώ το 2017 πωλήθηκαν 106.500 αυτοκίνητα όπως το Megane R.S., το Leon Cupra, το Focus RS ή το Type R.

Υπάρχει λοιπόν ένας ισχυρός πόλος, ο «πλανήτης των hot hatches» στου οποίου το βαρυτικό πεδίο μπαίνουν όλο και περισσότεροι ΟΔΗΓΟΙ. Ναι, με κεφαλαία. Είναι αυτοί που αντιστέκονται και επιμένουν να βλέπουν την ικανότητα ενός οχήματος να επιταχύνει, να στρίβει και να φρενάρει όπως κανένα άλλο, από μια άλλη οπτική γωνία, πιο ρομαντική, γεμάτη εμπειρίες, την ίδια στιγμή που δεν απαρνιούνται τις πέντε πόρτες, τους χώρους για μια οικογένεια και πορτμπαγκάζ για τα ψώνια του supermarket. Μπράβο παιδιά. Συνεχίστε έτσι…