ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018

Microchips/Megatrends 17/1

  • img

Πόσο η τεχνολογία μπορεί να αλλοιώσει το χαρακτήρα της διαδικασίας της οδήγησης; Μήπως η έννοια της "οδηγικής απόλαυσης" ετοιμάζεται να μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας;

Η έκθεση ηλεκτρονικών CES που διεξάγεται κάθε χρόνο στο Las Vegas είναι για πάνω από 50 χρόνια το προπύργιο της ανάδειξης των καταναλωτικών αγαθών τεχνολογίας. Εκεί η Philips το 1970 παρουσίασε το πρώτο βίντεο με κασέτα, εκεί παρουσιάστηκε -για όσους θυμούνται- ένας από τους πρώτους προσωπικούς υπολογιστές ο Commodore 64 το 1982, εκεί αναδείχθηκε η τεχνολογία Blu-ray για να αναφέρουμε μερικά μόνο επιτεύγματα της τεχνολογίας. Όλα τα χρόνια η CES φιλοξενούσε αυτοκίνητα, άντε για κάποιο καινοτόμο ηχοσύστημα ή κάποια εφαρμογή multimedia.

To 2013 όλα άλλαξαν. Η έκθεση εμπλουτίστηκε με την ενότητα αυτοκινητικής τεχνολογίας. Από τότε κάθε χρόνο η εμφάνιση των αυτοκινητοβιομηχανιών και η ανάδειξη τεχνολογιών για το αυτοκίνητο πληθαίνει με γεωμετρική πρόοδο. Τόσο μάλιστα που τώρα που έχει τελματώσει η τεχνολογία για το σπίτι, η ίδια η έκθεση έχει αρχίσει να δίνει ένα νέο στίγμα: αυτό της αυτοκίνησης ως το κυρίαρχο πεδίο ανάδειξης νέων τεχνολογιών.

Έτσι και φέτος κατασκευαστές παρουσίασαν νέα concepts, νέα μοντέλα, νέες τεχνολογίες. Έγιναν συζητήσεις για το θέμα της αυτόνομης οδήγησης, της εικονικής πραγματικότητας και όλοι, μα όλοι είχαν να πουν μια κουβέντα για την κινητικότητα του μέλλοντος. Η Toyota, η Daimler, η BMW, η FCA, η Volkswagen αλλά και η Nvidia, η Microsoft και πολλοί άλλοι στοχεύουν πια στο νέο πεδίο δόξης λαμπρό που δεν είναι άλλο από το αυτοκίνητο.

Το μέλλον διαφαίνεται «τσιπωμένο» με τεχνολογίες που σοφά θα αποτρέπουν τροχαία δυστυχήματα, θα καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο (ή ρεύμα), θα επιτρέπουν την car-to-car σύνδεση και θα βοηθούν στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση κι όλα αυτά είναι καλά νέα.

Μέσα όμως σε αυτό το κλίμα τεχνολογικής ευφορίας διαφαίνεται πλέον ότι η αυτοκίνηση χάνει σιγά-σιγά τη διάσταση της τέχνης και οδεύει με...οκταπύρηνη ταχύτητα σε αυτήν της τεχνολογίας. Ήδη υπάρχουν εκτιμήσεις ότι η αυτόνομη οδήγηση είναι πιο κοντά από ό,τι αρχικά υπολογίζαμε ενώ όλες οι μεγάλες εταιρίες λογισμικού και παροχής υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας έχουν πάρει πολύ σοβαρά το χώρο του αυτοκινήτου. Σε αυτό το νέο πλαίσιο αδυνατώ -ή αν προτιμάτε- δεν θέλω να δω τη θέση και το ρόλο του ανθρώπου ως χρήστη και χειριστή του αυτοκινήτου το οποίο αποτελεί ένα είδος διαβατηρίου προς την ελευθερία της μετακίνησης, τη χαρά του ταξιδιού και της ανακάλυψης, τη διέγερση όλων των αισθήσεων.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 24/4

    Αναζητώντας προορισμό για το μέλλον της "Αυτοκίνησης"

    Με γοργά βήματα από ό,τι διαφαίνεται πλέον οδεύουμε προς τη νέα εποχή των μαζικών μετακινήσεων που δε θα λέγεται 'Αυτοκίνηση' αλλά 'Κινητικότητα'.

  • 10/3

    Οι οδηγοί που αντιστέκονται

    Είναι γεγονός: Η τάση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας ορίζεται πλέον από τις 'πράσινες' τεχνολογίες, από τις εναλλακτικές μορφές αυτοκίνησης και μετακίνησης και από την γενικότερη αίσθηση ότι στα χρόνια που θα έρθουν το αυτοκίνητο θα είναι περισσότερο ένα...

  • 15/2

    Όταν τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα

    Πόσο μακριά είμαστε από τη μέρα που θα μπορούμε να στηρίξουμε συνανθρώπους μας με 'ειδικά χαρίσματα' να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα; O Austin Riley ζει το δικό του όνειρο.

  • 17/1

    Microchips/Megatrends

    Πόσο η τεχνολογία μπορεί να αλλοιώσει το χαρακτήρα της διαδικασίας της οδήγησης; Μήπως η έννοια της "οδηγικής απόλαυσης" ετοιμάζεται να μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας;

  • 3/1

    Αγοράζοντας με σύνεση το νέο σας αυτοκίνητο

    Στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής βρίσκεται υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων μεγάλης εισαγωγικής εταιρίας και συζητάμε επί ώρα για ένα και μοναδικό θέμα: με τι κριτήρια επιλέγει ο κόσμος γενικότερα το νέο του αυτοκίνητο. Ε, λοιπόν τον άκουγα και κατά βάθος του έδινα...

  • 27/12/2017

    Τέλη δίχως τέλος

    Και να, λίγο πριν τις γιορτές μια νέα πρόταση -που μεταξύ μας δεν είναι τόσο νέα- που αφορά σε μια ακόμη επιβάρυνση για το αυτοκίνητο είδε το φως της δημοσιότητας.

  • 20/12/2017

    Και μαζί και μόνοι

    Παλιός, καλός μου φίλος με τη 'μούρλα' του χαϊεντά (είναι η συνομοταξία συνανθρώπων μας που έχουν το μικρόβιο της απόλυτης ακουστικής πιστότητας σε μηχανήματα ήχου και ηχογραφήσεις) μου ανέφερε με κάποια μελαγχολία ότι σε πρόσφατη hi-end έκθεση ήχου το μηχάνημα που...

  • 21/11/2017

    Ας ξανασυστηθούμε

    Έχει περάσει ένα μικρό διάστημα κατά το οποίο είχαν σιγήσει οι κινητήρες, δεν ακούγονταν ελαστικά και 'κλικ' από τις φωτογραφικές μηχανές ή τα πληκτρολόγια των υπολογιστών. Το Car and Driver όμως είναι πάλι εδώ. Αξίζει λοιπόν μια μικρή αναφορά στο τι είναι αυτό το...