ΔΟΚΙΜΗ: BMW 220i Cabrio 184 PS Steptronic


Με σχεδίαση και εξαιρετικά υλικά κατασκευής η μαλακή οροφή του γερμανικού καμπριολέ προσφέρει τη δυνατότητα απόλαυσης όλες τις εποχές του χρόνου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 9/3/2016

Four Seasons

Με σχεδίαση και εξαιρετικά υλικά κατασκευής η μαλακή οροφή του γερμανικού καμπριολέ προσφέρει τη δυνατότητα απόλαυσης όλες τις εποχές του χρόνου.

Mε σχεδίαση που δεν προκαλεί, αλλά και που δεν θα περάσει απαρατήρητη, η 220i Cabrio, είναι ένα καθαρόαιμο καμπριολέ το οποίο μπορείς να απολαύσεις «ανοικτό» ακόμη και τους χειμωνιάτικους μήνες.

Σε νορμάλ ταχύτητες (100-110 χλμ./ώρα) μπορείς να ταξιδεύεις άνετα και ζεστά ανεξαρτήτου εξωτερικής θερμοκρασίας απολαμβάνοντας τις χειμωνιάτικες λιακάδες και εφόσον φυσικά έχεις κλειστά τα παράθυρα και επιλέξει την ειδική λειτουργία open top στον διζωνικό κλιματισμό (διαχειρίζεται αναλόγως τη ροή του αέρα προκειμένου οι εμπρός και πίσω επιβάτες να είναι ζεστοί).

Με την οροφή κλειστή, ουδέν πρόβλημα... Η είσοδος στο αυτοκίνητο είναι σχετικά εύκολη διαδικασία, ακόμη και για τους πίσω, με τους χώρους για τους τελευταίους να είναι οριακοί για τα πόδια και επαρκείς για το κεφάλι τους.

Για τους εμπρός κανένα θέμα, ιδίως για εκείνον που θα καθίσει πίσω από το τιμόνι. Θα βρει τη 220i Cabrio «οδηγοκεντρική» και αυτό χάρη στην κλίση της κεντρικής κονσόλας προς το μέρος του, το χαμηλά τοποθετημένο κάθισμα και τη γενικότερη αισθητική του αυτοκινήτου.

 

Ηχομόνωση, θερμομόνωση, αλλά και... 165 κιλάκια

Η οροφή ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά σε 20 δλ., διαδικασία που μπορεί να γίνει και εν κινήσει και σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα. Για την κατασκευή της έχουν χρησιμοποιηθεί εξαιρετικής ποιότητας υλικά προκειμένου να βελτιώνεται η θερμομόνωση και η ηχομόνωση...

Προκειμένου να επιτυγχάνονται υψηλά επίπεδα ακαμψίας, το αμάξωμα έχει δεχθεί ενισχύσεις (στις εμπρός κολόνες και στο δάπεδο), με αποτέλεσμα επιπλέον κιλά. Συνδυαστικά με το βάρος της οροφής η καμπριολέ σειρά 2 έχει «πάρει» 165 κιλά, φθάνοντας τα 1.605 συγκριτικά με την Coupe.

Την 220i Cabrio τροφοδοτεί ο γνωστός αλουμινένιος 4κύλινδρος 2λιτρος κινητήρας, που χαρακτηρίζεται από τεχνολογία twin scroll τούρμπο, διπλό μεταβλητό χρονισμό VANOS και διαρκώς μεταβαλλόμενο βύθισμα βαλβίδων VALVETRONIC. Οι ονομαστικές τιμές απόδοσης, εξαιρετικές: 184 ίπποι στις 5.000-6.250 σ.α.λ., μέγιστη ροπή 270 Nm από τις 1.250-4.500 σ.α.λ.

Στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με το (προαιρετικό) Sport αυτοματοποιημένο κιβώτιο 8 σχέσεων (με μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι), που προσφέρει πιο γρήγορες αλλαγές, όπως και launch control για ακόμη πιο γρήγορες εκκινήσεις. Το κινητήριο σύνολο είναι ελαστικό σε ένα αρκετά μεγάλο εύρος στροφών, ωστόσο το αυξημένο βάρος επιβαρύνει το έργο του, καθώς οι επιδόσεις που προσφέρει υπολείπονται σε σχέση με την κουπέ έκδοση. Συγκεκριμένα, 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. (σε 7 δλ. το κάνει η 220i Coupe), ενώ και στην τυποποιημένη μέτρηση ρεπρίζ  (80-120 χλμ./ώρα) η διαφορά μεγαλώνει στο 1 δλ. (9,3 δλ. και 8,3 δλ., αντιστοίχως. Εργοστασιακή μέτρηση με μηχανικό κιβώτιο και 5η σχέση). Το επιπλέον βάρος επηρεάζει και την κατανάλωση κατά μισό λίτρο (6,5 λίτρα η μέση εργοστασιακή, 8,8 λίτρα η δική μας)...

Με απλά λόγια, η 220i Cabrio δεν μπορεί να κρύψει το βάρος της και κάνει ακόμη και αυτόν τον κινητήρα να δείχνει οριακός. Η συγκεκριμένη έκδοση ενδείκνυται για χαλαρές βόλτες, καθώς εάν κάποιος επιζητά... συγκινήσεις θα πρέπει μάλλον να στραφεί στην έκδοση 228i με τους 245 ίππους.

Εξαιρετική ποιότητα κύλισης, καλοζυγισμένο στιβαρό πλαίσιο (μόνο σε εγκάρσιες ανωμαλίες γίνεται αντιληπτή η έλλειψη οροφής), ανάρτηση σωστά ρυθμισμένη, προσφέρει άνεση και κράτημα. Σπανίως θα παρεκκλίνει της πορείας της, ακόμη και με τα ηλεκτρονικά off. Τότε μόνο με προσπάθεια του οδηγού, θα εμφανιστεί η υπερστροφή, που ελέγχεται περισσότερο με το τιμόνι παρά με το δεξί πεντάλ. Ακόμη μια παρατήρηση: οι αεροδυναμικοί θόρυβοι σε ταχύτητες άνω 120 χλμ./ώρα (Cd 0,32)...

Συμπερασματικά, η 220i Cabrio είναι μια safe επιλογή σε εκείνον ή εκείνη που επιζητά ένα απολαυστικό, καλοφτιαγμένο, ανοικτό αυτοκίνητο. Οσοι επιζητούν έναν πιο fun-to-drive χαρακτήρα, θα πρέπει να στραφούν σε υψηλότερης απόδοσης εκδόσεις.